διαδρομή: Χωριό - Σκιάδι - Μαυροσπήλια

διάρκεια: 3 ώρες

βαθμός δυσκολίας: εύκολη μέχρι Σκιάδι, η συνέχεια μέτρια

Ξεκινήστε από τον ΟΤΕ και λίγο πριν τον Αγ. Ευστάθιο στρίψτε αριστερά ακολουθώντας τα μπλε βέλη. Η πρώτη ώρα της διαδρομής αυτής είναι κοινή με τη διαδρομή που οδηγεί στο Παλιόκαστρο (κόκκινα βέλη). Για να βγείτε από το χωριό, στην πρώτη διακλάδωση θα κάνετε δεξιά κι εκεί που τελειώνει ο δρόμος αριστερά. Κάποιες διακλαδώσεις με μικρότερα μονοπάτια δύσκολα θα σας μπερδέψουν εφόσον εσείς συνεχίζετε πάντα στο φαρδύτερο και καλοστρωμένο στα περισσότερα σημεία καλντερίμι.

Περίπου μισή ώρα μετά περνάτε από τους Αγ. Ανάργυρους και λίγο παρακάτω αριστερά, έξω από το δρόμο, τον Προφήτη Ηλία.  Περίπου 45-50 λεπτά από το Χωριό, θα πρέπει να κάνετε αριστερά, ενώ ακόμα ακολουθείτε τα μπλε και κόκκινα βέλη. Στο σημείο αυτό μπορείτε εναλλακτικά να έρθετε με δικό σας μεταφορικό μέσο, από χωματόδρομο μέτριας βατότητας.

Το μονοπάτι, λίγο στενότερο από πριν συνεχίζει κατά μήκος της πλαγιάς, ενώ δεξιά σας η κορυφή είναι ο Σκλάβος (βλέπετε τον αναμεταδότη του ΟΤΕ). Καθώς αφήνετε το Σκλάβο πίσω σας, το μονοπάτι χωρίζεται στα δύο με ευκρινή διακλάδωση: για το Σκιάδι θα συνεχίσετε ευθεία ενώ για το Κάστρο θα κάνετε δεξιά. Ήδη από αυτό το σημείο το Σκιάδι φαίνεται και παρόλο που το μονοπάτι δεν είναι πολύ καλά διακριτό, είναι δύσκολο να μπερδευτείτε. Πρόκειται για ένα σπάνιο γεωλογικό σχηματισμό, που μοιάζει με μανιτάρι και είναι αποτέλεσμα της διάβρωσης από τον άνεμο.

Αν θέλετε να συνεχίσετε προς τη θάλασσα, από το Σκιάδι θα κατηφορίσετε προς τα ΒΔ (δηλαδή δεξιά ως προς την πορεία που είχατε), ακολουθώντας αυτή τη φορά τα κόκκινα βέλη). Κατεβαίνοντας την πλαγιά, θα βρείτε δρόμο περίπου ένα μέτρο φαρδύ, που συνεχίζει ανάμεσα σε πέτρινους φράχτες και καταλήγει στην παραλία Μαυροσπήλια.

Πατήστε εδώ για να δείτε το τμήμα του χάρτη με τη διαδρομή