διαδρομή: Χωριό - Ξαπλοβούνι - Αγ.Νικόλας - Καρράς - Γούπα

διάρκεια: 2 ώρες

βαθμός δυσκολίας: εύκολη

Ξεκινάτε από τον Κάμπο, την κεντρική πλατεία του Χωριού και κατηφορίζετε προς την Ψάθη. Στο Φούρνο παίρνετε την αριστερή διακλάδωση και ακριβώς μετά το Γεωργικό Συνεταιρισμό στρίβετε αριστερά, ακολουθώντας τα πορτοκαλί βέλη. Το καλντερίμι μέχρι επάνω είναι από τα πιο όμορφα και διατηρείται σε άριστη κατάσταση. Λίγο πριν φτάσετε επάνω, κάνετε δεξιά για να επισκεφθείτε το εκκλησάκι του Παντοκράτορα. Συνήθως είναι κλειστό, αλλά η θέα στις ανατολικές ακτές του νησιού και την Πολύαιγο θα σας αποζημιώσει για την ανάβαση.

Συνεχίζετε κατά μήκος του πλατώματος προς τους Μύλους. Η περιοχή αυτή ονομάζεται Ξαπλοβούνι από παραδρομή της ονομασίας Κλαψοβούνι, καθώς λέγεται ότι εκεί οι γυναίκες των ναυτικών αγνάντευαν τα πλοία και έκλαιγαν, νοσταλγώντας τους άντρες τους. Όπως μαρτυρούν τα πολυάριθμα αλώνια και οι μισο-ερειπωμένοι μύλοι, η περιοχή παλιότερα έσφυζε από ζωή.

Αν δεν έχετε πολύ χρόνο, από τους μύλους μπορείτε να κατεβείτε στην άλλη πλευρά του Χωριού. Για να συνεχίσετε, στρίψτε δεξιά και προχωρήστε κατά μήκος μιας μάντρας προς την ίδια κατεύθυνση, με το ορυχείο των Πράσσων στην ευθεία των ματιών σας. Μετά από 300μ αρχίζετε να κατεβαίνετε προς το βενζινάδικο. Ο δρόμος-χείμαρρος δεν είναι στην καλύτερη δυνατή κατάσταση, καθώς δε χρησιμοποιείται πια.

Διασχίζετε την άσφαλτο και φτάνετε στον Αγ. Νικόλα. Συνεχίζετε παραλιακά προς τα νότια, στην αρχή σε μονοπάτι και στη συνέχεια σε χωματόδρομο, που τελικά καταλήγει στο Χωριό. Αν δεν είστε πολύ κουρασμένοι, σας προτείνουμε να κόψετε αριστερά λίγο πριν τον Αγ. Νεκτάριο, να βγείτε στη θάλασσα  (μια βουτιά είναι ότι πρέπει) και να συνεχίσετε παραλιακά, μέσα από τα γραφικά σπιτάκια και τα σύρματα της Γούπας. Η επιστροφή γίνεται από τον κανονικό δρόμο.

Πατήστε εδώ για να δείτε το τμήμα του χάρτη με τη διαδρομή